Deel dit artikel
-

Digitale expediteur Shypple haalt 25 miljoen op, breidt uit met bederfelijke waren

Digitale expediteur Shypple uit Rotterdam heeft afgelopen vier maanden ruim 25 miljoen euro opgehaald om zijn groei te versnellen en de  vrachtvervoerssector te innoveren.

Dankzij de overname van Milestone, een Europese speler in de logistiek van versproducten, stapt het platform nu ook in de markt voor bederfelijke waren.

De onlangs afgesloten Series A2-financiering van 18,5 miljoen volgt na de eerdere Series A-investering van 7 miljoen die in april werd bekendgemaakt. De investeerders die in de eerste Series A-ronde betrokken waren, waaronder Dutch Founders Fund, Newtown Partners (via het Imperial Innovation Venture Fund), InnovationQuarter en BOM Brabant Ventures) vergroten hun belang in Shypple. De Milestonedirecteuren zijn onderdeel van de financiering door een forse investering van meerdere miljoenen.

Shypple verbindt meer dan 3000 vrachtbedrijven. Meer dan 90 procent van de internationale handelsbewegingen vindt plaats op zee. Ongeveer 90 procent van deze expediteurs-activiteiten wordt beheerd door een sterk gefragmenteerd en achterhaald
systeem dat van Excel-sheets, e-mails, telefoongesprekken, papierwerk en andere foutgevoelige communicatiemiddelen aan elkaar hangt. Voor ieder containerschip moet bijvoorbeeld een pallet vol documentatie per vliegtuig naar de haven van bestemming worden gevlogen om aan de inklaringsvoorwaarden en andere logistieke bureaucratie te voldoen. Deze markt van 300 miljard euro snakt volgens het bedrijf naar modernisering.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond