Digitale out of home naar 21 miljoen euro in Q1

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.
De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH). De stijging bedroeg 123 procent en kwam uit op 21 miljoen. In Q1 2021 was dit nog 9,4 miljoen.
Aan traditionele out of home werd 28,3 miljoen uitgegeven (+115%).
De groei van de markt is een ruime verdubbeling ten opzichte van de groei in het vorige kwartaal, waarin het herstel na alle lockdowns en andere maateregelen rond corona met +55 procent al stevig werd ingezet.
Nieuw in de cijfers van Outreach zijn de omzetten van programmatic, oftewel het geautomatiseerd bieden op advertentieruimte. Over heel 2021 werd een kwart van de digitale omzet programmatic ingekocht. Voor het eerste kwartaal geldt een aandeel van 27 procent voor programmatic.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond