Deel dit artikel
-

Digitale reclamemarkt ‘mobile first’ in 2019

Adverteerders geven vanaf volgend jaar meer geld uit reclame op mobiele kanalen dan op desktop. En algemeen gesproken gaat er meer reclamegeld naar digitale kanalen dan offline, zoals televisie en print.

Zo klinkt althans de inschatting van Dentsu Aegis Network over de mediabestedingen op de Nederlandse markt. De reclamemarkt als geheel groeit dit jaar met 1,9 procent tot vier miljard euro. In 2019, zo verwachten de analisten en planners, bedraagt de groei twee procent.

Mobiel en social zijn de grootste groeiers in het digtale domein en outdoor wordt interessant omdat daar RTB-technologie beschikbaar komt.

In 2018 gaat 48,1 procent van de totale mediabudgetten naar Digital. Volgend jaar is dat 51,6 procent.

In 2018 gaat 48,8 procent van de budgetten naar mobiele kanalen. Volgend jaar is dat 52,1 procent.

Foto: Gauthier Delecroix (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond