Deel dit artikel
-

Directeur T-Mobile Nederland stapt over naar Google

De marketingdirecteur van T-Mobile Nederland, Pim van der Feltz, wordt algemeen directeur bij Google Nederland

Van der Feltz was de afgelopen vier jaar verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten bij T-Mobile en volgt nu de vacante positie van ‘country manager Nederland’ op. Die onstond bij Google toen Marc Duijndam in december bekend maakte eind februari 2008 te vertrekken.

De nieuwe directeur treedt in mei aan. Van der Feltz werkte 8 jaar in de mobiele telecomsector en 10 jaar in verscheidene advies- en financiële functies bij DDV Management Consultants en Shell.

De nieuwe Google-baas wordt verantwoordelijk voor een bedrijf dat in de digitale media- en advertentiebranche een dominante rol vervult.

Meer dan 90 procent van de Nederlanders gebruikt Google als zijn primaire zoekmachine. Internetadverteerders besteedden jaarlijks naar schatting tussen de 200 en 300 miljoen euro aan Google-tekstadvertenties. Dat kan nog oplopen wanneer de beoogde Google-overname van DoubleClick doorgaat. 

T-Mobile stelt Bart Weijermars aan als opvolger van Van der Feltz. Weijermans werkte voor zowel KPN als T-Mobile aan het uitbouwen van lokale activiteiten in onder meer Macedonië, Hongarije en Ierland. 

Deel dit bericht

11 Reacties

kabouter plof

Waarom zou Marc zo ineens zo snel weggaan? tijd voor prive zaken betekent vaak dat iemand gedwongen wordt om te gaan. Gaan we iets hierover in het jaarverslag lezen? verder lijkt het vrij onlogisch om juist nu te gaan. Koers van google onder druk en nog wel wat uitdagingen. Was google hoofdkantoor niet meer tevreden. zijn opvolger is wel van een heel ander kaliber, verdere professionalisering?

Arjan

@ kabouter: je hebt je huiswerk niet goed gedaan. Marc D. heeft zich bijna 5 jaar een slag in de rondte gewerkt bij Google en vond het wel mooi geweest vermoed ik. Daarnaast zat-ie op een berg opties en dat maakt een dergelijke stap natuurlijk een stuk makkelijker ;-) 

hoogleraar Plof

@arjan; type kudde-dier. als iedereen het zegt, zeg jij het voort? 5 jaar een slag in de rondte gewerkt, is mooi, lag ook nog genoeg uitdaging om nog even door te gaan. die berg opties heb jij natuurlijk met eigen ogen gezien! ooit eens een jaarverslag gelezen? In 1x ging het gehele nederlandse management er tussenuit en google vond het wel goed. ja mijn wassen neus!

Sjoerd

@Plof:Google Nederland moet zeker verder professionaliseren. Marc heeft de basis gelegd, en 5 jaar lang een slag in de rondt gewerkt. Gun het hem. Die opties zijn er wel.

123plof

het gaat niet om het wel of niet gunnen. ik zou graag het juiste verhaal horen. mijn gevoel zegt dat er meer speelt en gespeeld heeft. feit is ook dat bij een vrijwillig vertrek alles beter zou aansluiten dan dat het nu doet. ik begrijp dat de nieuwe man pas per 1-5 start. daarmee zou marc de google-organisatie met een gat laten zitten? nee, dit lijkt erop dat partijen netjes de opzegtermijn in acht hebben genomen, ondanks wel of niet nieuwe kandidaat.

roy

Ben erg benieuwd of dhr Van der Feltz de arrogante houding van T-Mobile meeneemt naar Google.

Ed Raket

Die Arjan begrijpt er inderdaad niet bijster veel van. tuurlijk moest Marc het veld ruimen. Google moet verder en professioneler en dat doe je niet met een 'licht' gewicht. Pim is duidelijk veel zwaarder dan Mrc. De koek was op.

plofferdeplof

"het veld geruimd" klinkt als het ruimen van een koe die de gekkenkoeien ziekte heeft, hoewel er sprake van gelijkenis kan zijn. welke gekke stappen maakte marc tijdens zijn google tijd? voel een doofpotje!! maar niet getreurd, want marc is lekker bij zijn familie; dus het ouderwetse stoofpotje en hoeft nooit meer te werken. dus niet zijn CV serieus nemen, als die op uw deurmatje ploft!

De boze heks

Kaboutertje waar komt je frustratie vandaan?

plof-erin

@heksje; geen frustratie. U leest slecht? Als iemand eens het onderste boven wil halen, dan is dat uit frustratie? met andere woorden; het nederlands recht-systeem is gebasseerd op frustratie?Nogmaals; neem niet alles aan voor zoete koek, (we zijn slimmer dan hans & grietje, toch heks?) en bekijk zaken vanuit diverse invalshoeken.

Reinout

Zou het altijd fijn vinden als mensen onder echte namen schrijven. Persoonlijk denk ik dat Marc een goede job heeft gedaan. 5 jaar in deze tak van sport is een lange periode. Welke beweegredenen er ook mogen zijn, die zouden hier niet ter discussie moeten staan. Marc is/werd afgerekend op zijn resultaten, zover mij bekend deed het Nederlandse saleskantoor het goed. punt!De kennis die Marc heeft (hij is meer dan van harte welkom bij ons) is van extreem grote waarde voor bedrijven zoals bijv Ebuddy/SPILL etc.. De markt loopt niet over van mensen met die kwaliteiten en ervaring. Reinout

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond