Directietafel bol.com van negen naar zes stoelen
Bol brengt het aantal directieposities terug van negen naar zes man. Daardoor vervallen de functies van marketing-, technologie- en operationeel directeur.
In de top zijn dan vier algemene directieposities en twee specialistische. Naast e-commerce is er ook speciaal een directeur voor reclame en nieuwe bedrijfsmodellen, in de persoon van Joris Scheepens.
Die laatste positie is niet nieuw, maar dat e-commerce en advertising gescheiden zijn en blijven onderstreept het strategisch belang dat bol.com hecht aan de reclame-activiteiten.
CTO Adrian McPhee vertrok begin dit jaar al. Vincent Weijers en Boukje Taphoorn verlaten de organisatie per 1 juli aanstaande.
Op LinkedIn wordt Taphoorn door collega’s gevierd om haar marketingwerk, waarvoor ze zeven jaar geleden diepe kennis meenam van toenmalig werkgever Google. Maar zij bekleedt een dubbelfunctie. Ze is tevens Chief Sustainability Officer. Daarover zegt ze:
“Ik ben met name trots op onze ESG-strategie en toewijding om positieve impact te maken, met als hoogtepunt het verkrijgen van de B Corp-certificatie vorig jaar.”
Onder haar leiding trad bol ook toe tot lobbyorganisatie European Tech Alliance (EUTA)in Brussel.
De duurzaamheidsportfolio gaat naar CEO Margaret Versteden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond