Disney en Hearst investeren in Vice Media

A&E Networks, het gezamenlijke bedrijf van Disney en Hearst, staat op het punt een belang van tien procent te verwerven in de eigenzinnige crossmediale uitgever Vice Media.

Mogelijk deze week al worden de definitieve handtekeningen gezet voor een investering van 250 miljoen dollar in Vice Media. De Financial Times bericht dat A&E Networks, een tv-exploitant, daarmee een belang van tien procent krijgt in de uitgever. Het bedrijf wordt daarmee op 2,5 miljard dollar gewaardeerd.

Oprichter Shane Smith bevestigt de aanstaande overeenkomst met Disney en Hearst aan de krant.

Een jaar geleden investeerde 21st Century Fox nog zeventig miljoen tegen een waardering van 1,4 miljard dollar. Tussen toen en nu is de waarde van de internationale uitgeverij bijna verdubbeld.

Smith was ook in onderhandeling met kabelbedrijf Time Warner, maar dat wilde tegen een waardering van niet meer dan twee miljard investeren.

Vice Media (portfolio) heeft kantoren in 36 landen, ook in Nederland, en produceert eigenzinnige tekst- en beeldverhalen in verscheidene talen. De thema’s variëren van muziek en technologie tot eten en actueel nieuws. In dat laatste weten Vice’ verslaggevers niet zelden op uitzonderlijke plaatsen te komen. De videoverslagen zijn qua lengte niet gebonden aan de beperkingen die televisie normaal zou opleggen qua zendtijd.

A&E Networks verwerft met de investering toegang tot een jonge doelgroep die wars raakt van de traditionele tv-programmering.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug