Deel dit artikel
-

Disney toont interactieve filmposter op SxSW

Disney werkt komende drie jaar met Accenture Interactive aan het digitaliseren van de beleving rondom speelfilms in de bioscoop. Een interactieve filmposter met Dombo is een eerste resultaat daarvan.

Een camera bij de filmposter, getoond op een digitaal scherm, kijkt naar de persoon die de abri ziet en kopieert de mimiek van die persoon. Lacht iemand, dan lacht Dombo terug. Fronst de kijker, dan fronst het olijke olifantje terug. Hij heeft een voorgedefinieerde set van de gelaatsuitdrukkingen ter beschikking.

Deze opstelling is te zien op South by Southwest Interactive, dat nu gaande is in Austin in de VS.

De kiosk van Disney en Accenture Interactive, gebouwd rondom gezichtsherkenning, staat vanavond ook naast de rode loper bij de première van een nieuwe film met het vliegende olifantje Dombo.

De twee bedrijven richtten een joint-venture op waarin ze nieuwe technieken en toepassingen verkennen voor de productie, distributie en marketing in de entertainmentindustrie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond