Ook dit jaar fors meer mediabestedingen Black Friday, Amazon grootste adverteerder
Ondanks de pandemie is er ook dit jaar weer meer uitgegeven aan advertenties rondom Black Friday dan vorig jaar. In totaal werd door adverteerders dit jaar al ruim 28 miljoen euro uitgeven aan offline reclame rondom het uit Amerika overgewaaide koopfestijn. In vergelijking met 2020 is er in 2021 al ruim 3 miljoen euro meer uitgeven aan advertenties op radio, tv, (dag)bladen en buitenreclame. Dit blijkt uit onderzoek van Adfact.
De meeste bruto mediabestedingen zijn gedaan voor televisiereclame: ruim 14,8 miljoen euro. Radio volgt met 6,2 miljoen, dan de (dag)bladen met 5,6 miljoen. ‘Out of home’ reclame (zoals abri’s) sluiten de lijst met ruim 1,4 miljoen euro.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd