Deel dit artikel
-

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn zojuist uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. Kars Veling van Q42 en Daniel Sytsma van ACHTUNG! kregen een persoonlijke prijs op voorstel van hun vakgenoten vanwege hun werk in technologie en design.

De 71 genomineerde cases zijn door een jury van zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld beoordeeld op strategie, design en resultaat. In een bomvol Krasnapolsky in Amsterdam kregen vanavond de twaalf winnaars hun Dutch Interactive Award uit handen van presentator Jort Kelder.

Bureaus die een award in ontvangst mochten nemen waren Tam Tam, Fabrique (2x), Q42, GoalGorilla, Nsecure/BLiS, C2B, Talpa Media/MediaMonks, Interactive Studios, eFocus, GuiltyPeople en Chipin. Heijmans werd verkozen tot ‘Company of the Year 2015’.

Het volledige juryrapport staat hier.

De Dutch Professional Awards – Best in Technology en Best in Design – zijn in het leven geroepen om de beste professionals in de spotlight te zetten. Het zijn vakprijzen voor diegenen die het afgelopen jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd bij interactieve projecten op het gebied van design dan wel technologie én een voorbeeld zijn voor hun collega’s.

Deze awards waren voor Kars Veling van Q42 (technology) en voor Daniel Sytsma van ACHTUNG! (design).

De jury over de winnende cases:

Best Tools

Oxxio, Energie in Eigen Hand – Tam Tam

“Een gedurfde stap in de benadering van de business. Design, concept en strategie zijn zeer goed. Het openstellen van het platform is een briljante beslissing.”

Best Activation

DenHaag.com: de bron voor alle Haagse content – Q42, Fabrique [merken, design & interactie]

“Zeer interactieve en slimme case met een goede visuele vormgeving. De stad wordt goed als merk gebruikt. Mooie ontsluiting van datasystemen. De technologie die er achter zit wordt goed gekoppeld, in samenhang met externe partijen. De open structuur met API is innovatief.”

Best Social & Communities

Greenwire – GoalGorilla

“De Airbnb voor vrijwilligers. Mooi platform om mensen met elkaar te verbinden. Interessant concept omdat de organisatie wordt omgekeerd en dat de community, gemotiveerde vrijwilligers, de macht krijgt. Een case met zeer veel potentie.”

Best Corporate

Heijmans website – Fabrique [merken, design & interactie]

“Een goede online vertaling van thought leadership. Alle lof om de doelstelling, het veranderen van de beeldvorming, ruimschoots te realiseren. Bovendien heeft de corporate site echt een verandering gebracht binnen de organisatie.”

Een bijzondere vermelding ging naar Universitair Medisch Centrum Utrecht Corporate Web – TrueLime

Best B2B & professional Services

Digitaal Veiligheidspaspoort ProRail – Nsecure, BLiS

“Een mooi voorbeeld van de cyclus: testen, co-creatie en continu verbetering. Zeer functioneel en met een groot belang voor de werknemers die deze B2B service in hun dagelijks werk gebruiken.”

Best Campaign

De Smart Pen – C2B

“Een case spreekt die de doelgroep op een perfecte manier aanspreekt. Er is veel aandacht voor detail. Een mooie en creatieve koppeling tussen offline en online. Het is knap dat binnen dit budget zulke mooie resultaten zijn behaald.”

Een bijzondere vermelding ging naar The Other Room – a friend of mine

Best Media & Entertainment

The voice of Holland – RedRoom app – Talpa Media, MediaMonks

“De keuze om muziek als de kernpropositie in te zetten, de uitwerking van de storytelling, de multiscreen experience, alle aspecten van deze indrukwekkende case zijn goed uitgewerkt. Zowel concept, strategie én uitwerking staan als een huis.”

Een bijzondere vermelding ging naar Heineken #TWELFTAL – Boomerang Create

Best Service

Behandelpad – Interactive Studios

“Gebruikers worden veel beter en interactiever geïnformeerd met als gevolg dat een pijnpunt in de zorg is verholpen. Complimenten voor de keuze om een specifiek deelproces te optimaliseren. Dit is nog eens service verhoging!”

Best Brand

Samen leren vernieuwen met ThiemeMeulenhoff.nl – eFocus

“Een functionele, erg overzichtelijke case. Er zijn mooie stappen genomen met de integratie van klantfeedback. Een knappe klus, die respect verdient. Goed voorbeeld van de transitie van merkwaarden: van house of brands naar branded house.”

Een bijzondere vermelding ging naar MassiveMusic global portfolio – dpdk

Best e-Commerce & Omnichannel

Every.Day.Counts Cross Channel Experience – GuiltyPeople

“Goede en indrukwekkende case. De wijze waarop tools, gadgets en technieken zowel online als in de fysieke winkel zijn toegepast maakt grote indruk. De uitwerking van de customer journey is bijzonder.”

Best Disruptor

fairzekering – Chipin

“Deze case betekent disruptie in een markt die het hard nodig heeft. Naast een commercieel doel, heeft de case vooral voordelen voor het publiek. Een daadwerkelijke aanpak en bevordering van de veiligheid op de weg.”

Company of the Year

Heijmans

Heijmans heeft goed nagedacht over wat thought leadership betekent en heeft een bijzondere insteek gekozen waarin Digital Marketing een aanjager is voor verandering in positionering en organisatie. Heijmans bewijst dat B2B niet saai hoeft te zijn.”

De jury over de winnende professionals:

Best in Technology Kars Veling, Q42

“Kars Veling heeft op technologisch vlak niet alleen met zijn bedrijf, maar ook op persoonlijke titel een ‘track record’ om u tegen te zeggen. Het afgelopen jaar heeft de winnaar laten zien dat kennis en kunde bezitten één ding is, het toepasbaar maken een tweede. En dan ook met de juiste doelstelling: onderwijzers en leerlingen in staat stellen om kennis en kunde te delen op een interactieve manier.”

Best in Design Daniel Sytsma, ACHTUNG!

“Daniel Sytsma zet al jaren met Achtung! de toon in Nederland als het gaat om top (digitaal) design. Afgelopen jaar is Achtung! wederom veelvuldig in de prijzen gevallen met vinger-likkende designcases. Zijn designhandtekening kenmerkt zich door de kunst van het weglaten. Uitgebalanceerd, altijd toegankelijk en nooit om het mooie plaatje alleen. Maar als oplossing voor kleine en grote problemen.”

Foto: Maurice Mikkers (c)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond