Deel dit artikel
-

DMA: direct marketing via internet groeit sterk

Internet zorgt bij postorderaars in de Verenigde Staten voor de de grootste groei in omzet dit jaar. Dit verwacht de Direct Marketing Association , de belangenbehartiger voor de dm-wereld. De omzet via internet groeit in de Verenigde Staten vier keer zo snel als gemiddeld. Van de totale omzet wordt dit jaar naar verwachting eenderde via internet behaald.

Volgens de DMA zullen Amerikaanse postorderaars, bedrijven die producten via een catalogus aanbieden, dit jaar een omzet boeken van 120 miljard dollar, een stijging van 8,9 procent in vergelijking met vorig jaar. Met name verkoop via internet groeit sterk. Volgens de DMA zal er dit jaar voor 37,1 miljard dollar via internet worden omgezet door postorderaars, een stijging ten opzichte van vorig jaar met 32 procent.

De conclusies sluiten aan bij een onderzoek van Boston Consulting Group en Shop.org , dat begin mei werd gepresenteerd. Ook zij concludeerden dat onder online retailers met name de postorderaars het goed doen. Cijfers over de online omzet van postorderaars werden niet bekendgemaakt, maar de totale omzet van online retailers zou volgens BCG en Shop.org dit jaar op 65 miljard dollar uitkomen, een groei van 45 procent.

Volgens BCG en Shop.org zijn van alle retailers op internet postorderaars ook het meest winstgevend. 72 procent van hen behaalde vorig jaar winst, tegenover 43 procent van de gewone retailers met een online filiaal. Pure internetverkopers, e-tailers, waren in 27 procent van de gevallen winstgevend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond