Deel dit artikel
-

DML! ‘Merken moeten vrouwelijke gamers serieus nemen’

De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!

Games worden allang niet meer alleen gespeeld door 15-jarigen. Dankzij corona zijn we allemaal meer games gaan spelen. “De verscheidenheid aan spelers is enorm,” zegt Allen, die haar loopbaan begon bij uitgeverijen Conde Nast (Vogue, Glamour) en Future Publishing. “De vrouw die Two Dots in de bus speelt is tegenwoordig even belangrijk.”

Opvallend is dat met name vrouwen meer zijn gaan gamen. De sector lijkt zich daarvan meer dan ooit bewust te te zijn. “Vergelijk het met auto’s, die waren ooit gemaakt voor mannen. Headsets en controllers hebben maten die vaak te groot zijn voor vrouwen. Een bedrijf als Logitech, een van onze klanten, werkt nu specifiek aan vrouwelijke game-accesoires.”

Door de veranderende demografie wordt gaming steeds interessanter voor merken. Daarom heeft Dialect zich vooral op gamemarketing gestort. “Je ziet het met name bij een kanaal als Twitch, dat voedingsmerken als Pepsi of Cola aantrekt. Ook L’Oreal en Nike zijn de markt aan het verkennen. Er wordt veel geld voor vrijgemaakt.”

Kleinere merken hebben de markt nog niet ontdekt, zegt Allen. “Gamers zijn gepassioneerd, ze hebben geld te besteden en zijn vanwege corona veel thuis, dus je hebt hun maximale aandacht.”

Registreer je voor Digital Marketing Live op 3 november

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond