Deel dit artikel
-

DML! Ook WWF maakt digitale transitie door

Het Wereld Natuur Fonds zit in een digitale transformatie. Dat vertelt hoofd digitaal Paul Zevenboom op Digital Marketing Live! En die verandering is best een uitdaging, want de doelgroep is groot en divers.

Tien jaar geleden was WWF vooral aan het zenden, vertelt Zevenboom in zijn presentatie. “Dat deden we via radio en tv, waarbij we vooral hoop uitdroegen.”

Nu is het zaak om informatie slim via digitale kanalen aan te bieden. Drie jaar geleden is begonnen met die transformatie. “We wilden niet meer informatie aanbieden, want er is al een overkill, maar de relevantie opzoeken.”

De boodschap is anno 2020 ook minder gericht op het werven van fondsen. “We zijn meer aan storytelling gaan doen. Onze doelgroep moet zelf bepalen hoe ze instappen.”

Om de klantreis zo goed mogelijk te begeleiden is een dynamisch contentsysteem opgezet met software van Episerver, Microsoft en Salesforce. Bezoekers van de site krijgen kunnen daardoor verschillende content voorgeschoteld krijgen, afhankelijk van hun profiel. Vanuit Marketing Cloud van Salesforce worden gerichte mailings verstuurd. “We willen met ons publiek meebewegen.”

Registreer je gratis voor Digital Marketing Live op 3 november

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond