Deel dit artikel
-

Documentaire film op Twitter naar 200 miljoen views

Een documentaire film van anderhalf uur over transgenders nadert op Twitter de tweehonderd miljoen views.

Sinds enkele weken is het mogelijk om op het sociale platform video’s te publiceren tot twee uur lang. Tot dat moment hanteerde Twitter een limiet van enkele minuten. De uitbreiding is een van de stappen die eigenaar Elon Musk zet om zijn platform meer functies te geven.

De betreffende video ging afgelopen weekend online en zou in eerste instantie 24 uur gratis zijn. Die limiet lijkt van de baan, want de film staat nog steeds in zijn volledigheid open voor iedereen.

De kijkteller stond gisterenmiddag boven de 170 miljoen.

Twitter laat hiermee zien dat zijn gebruikers niet enkel korte berichtjes consumeren, maar ook open staan voor long form-formats.

Achter de schermen lijkt enige coördinatie te zijn geweest tussen de maker van de film MattWalsh en Musk. Het long form-format is namelijk enkel beschikbaar voor gebruikers met een Twitter Blue-abonnement. En dat heeft uitgever Daily Wire niet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond