Deel dit artikel
-

Doek valt voor GoogleAds voor televisie

Google gaat niet verder met zijn dienst GoogleAds voor televisie, die in 2007 werd opgestart. Men wil zich concentreren op advertenties voor YouTube en AdWords for Video.

Google TV Ads waren normale tv-reclames die aan een specifiek publiek werden gekoppeld. De adverteerder kon online bepalen bij welk netwerk de commercials te zien waren en op welk tijdstip. Ook konden allerlei andere criteria worden vastgesteld. Vervolgens kon een bestand of DVD worden geupload die automatisch bij het desbetreffende station werd bezorgd. Er waren overeenkomsten met Bloomberg TV en de zenders van NBC Universal.

Het idee was dat Google via de digitale decoder veel meer advertenties zou kunnen verkopen dan alleen via internet. Televisie bereikt 98 procent van de Amerikaanse huishoudens; in totaal gaat het om 112 miljoen aansluitingen. De reclame-omzet in de VS bedraagt zeker 27 miljard dollar.

Een groot succes is Google Tv Ads echter nooit geworden. Het waren vooral kleine adverteerders die er gebruik van maakten. Een soortgelijke dienst voor radio werd in 2009 gestaakt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond