Deel dit artikel
-

Doel ASOS: 10 procent klantgroei per jaar

Online kledingwinkel ASOS boekt een jaaromzet van 1,2 miljard euro over het afgelopen jaar en streeft naar een ruime verdubbeling in de komende jaren. Een belangrijke factor daarin is het doel om jaarlijks tien procent nieuwe actieve klanten te winnen.

Dat blijkt uit de toelichting op de financiële resultaten (PDF) over het vierde kwartaal zojuist.

De daarnet resultaten resultaten wijken niet af van het vooruitzicht dat het management vorige maand gaf. De verwachting van omzetgroei van 15 à 20 procent voor komend boekjaar blijft ook ongewijzigd.

Het bedrijf verwoordde vanochtend een aantal prioriteiten. Die zijn kort samen te vatten met: focus op mobiel, meer gelokaliseerde websites, technologische verschuiving van web naar cloud en verstevigen van de pan-Europese logistieke infrastructuur.

De capaciteit van de Europese logistieke hub in Duitsland moet ruim verdubbelen:

Het omzetdoel van 3,2 miljard euro kan volgens de leiding via onderstaande route worden gerealiseerd:

Distributie vormt momenteel de grootstse kostenpost, zo blijkt uit deze opsplitsing van de kosten en de ontwikkeling daarin afgelopen jaar:

ASOS heeft nu 8,8 miljoen actieve klanten. Dat zouden er bij de huidige plannen eind volgend jaar tien miljoen moeten zijn:

In Amerika en Frankrijk won ASOS marktaandeel, in Duitsland zakte het een plaats in de top 10-lijst

Foto: AnnieAnniePancake (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond