Donna, de AI assistent voor verkopers, haalt 1,5 miljoen euro op

Donna, de AI-assistent voor verkoopprofessionals, haalt 1,5 miljoen euro op bij een groep investeerders uit de Verenigde Staten en Europa. Met deze pre-seed financieringsronde kunnen de Gentse serie-ondernemers achter de slimme oplossing nieuw talent aantrekken en de ambitieuze uitrol in de EU en de VS verder versnellen.
Eén van de grootste uitdagingen voor sales professionals is het efficiënt en accuraat invoeren van relevantie informatie in een Customer Relationship Management (CRM)-systeem. De verwerking kost gemiddeld 20 minuten per meeting, tijd die anders gebruikt zou kunnen worden om te verkopen.
Donna belt de sales professionals op om via een slim telefoongesprek te assisteren bij de accurate verwerking van gegevens in hun CRM-systeem.
De AI-startup, eind vorig jaar opgericht onder de naam Dealside, telt ondertussen al 200 actieve gebruikers uit de voedingsindustrie, de zakelijke dienstverlening, de vastgoed- en bouwsector en enkele groeikapitaalfondsen.
De communicatie met Donna verloopt via bekende kanalen, waaronder WhatsApp, iMessage of e-mail. De AI-sales assistent integreert ook ‘naadloos’ met bekende CRM-systemen zoals Salesforce en HubSpot.
Donna wordt geleid door Nicolas Christiaen en Jonas Deprez, twee ondernemers die elkaar ontmoet hebben in het Gentse startup ecosysteem. Christiaen richtte de financiële technologie-onderneming Cashforce op, die hij in 2022 verkocht aan het Duitse betaalplatform TIS. Deprez richtte op zijn beurt het retail databedrijf Daltix op dat in 2023 is overgenomen door Colruyt Group.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond