Deel dit artikel
-

DPD Pakketservice lanceert internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD Pakketservice is begonnen met een gefaseerde uitrol van een nationaal en grensoverschrijdend netwerk van ParcelShops waarmee het verzenden en ophalen van pakketten nog makkelijker moet gaan worden. DPD is naar eigen zeggen de eerste op de Nederlandse markt die een geïntegreerd multi-country netwerk aanbiedt. Het bedrijf start met ruim 1000 ParcelShops in de Benelux.

Door de groei in online winkelen neemt het aantal pakketzendingen naar particuliere adressen in een hoog tempo toe. Ook ziet het bedrijf een sterk stijgende trend van crossborder e-commerce. Michaël van Ooijen, CEO DPD Nederland: ‘We zien dat er voor webshops logistieke drempels zijn om consumenten in het buitenland te bedienen. Vanuit onze historie ligt onze kracht in internationaal pakketvervoer. Dit hebben we nu ook vertaald naar een internationaal ParcelShop-netwerk.’

Na de start met de ruim duizend ParcelShops in de Benelux, zullen er in de loop van 2014 vijfhonderd afhaalpunten bijkomen. Ook vindt er volgend jaar integratie plaats met de vijfduizend punten in Duitsland en 6500 punten in Frankrijk. DPD kiest voor een gefaseerde introductie en start met een aantal grote webshops. In de vervolgfase komt DPD met een aantal klantentools ter ondersteuning van zakelijke en particuliere verzenders.

De introductie van een geïntegreerd multi-country netwerk van afhaalpunten past binnen de strategische uitbreiding van de pakketvervoerder met e-commerce. Eerder was er al een samenwerking met online supermarkt superdirect.com en Predict, een dienst waarbij de consument invloed heeft op de geplande bezorging.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond