Deel dit artikel
-

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou gaan van standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een doorklikpercentage dat ruim vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten.

Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. De zichtbaarheid van Seamless ads lag altijd boven de 80 procent en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6% tot 1,2 procent.

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe.

Met ruim 80 mediamerken – nationaal, regionaal en lokaal – bedient DPG Media dagelijks ruim 15 miljoen kijkers, lezers en luisteraars.

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou gaan van standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een doorklikpercentage dat ruim vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten.

Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. De zichtbaarheid van Seamless ads lag altijd boven de 80 procent en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6% tot 1,2 procent.

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe.

Met ruim 80 mediamerken – nationaal, regionaal en lokaal – bedient DPG Media dagelijks ruim 15 miljoen kijkers, lezers en luisteraars.

Deel dit bericht

2 Reacties

Maarten van Heemskerk

Voelt voor mij toch vooral als oude wijn in nieuwe zakken. En zonder zuur te willen zijn, maar die visibility en vooral ook die interactie (ctr) zal snel gaan dalen als de gebruiker eenmaal aan ze gewend is. Prima move, maar ook een beetje een noodsprong in de strijd tegen Big Tech.

peter

Ja en dan vooral de shine maken met hogere CTR’s, maar of de engagement met de content achter de ads ook omhoog gaat wordt niks over gezegd. In welk tijdperk leeft DPG eigenlijk nog als ze het alleen maar over CTR hebben? Als advertenties niet goed te onderscheiden zijn van de content dan is het logisch dat er meer op geklikt wordt. Maar dat wilt niet zeggen dat dit tot meer kwalitatief verkeer leidt voor de adverteerder.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond