DPG Media splitst reclamebedrijf af

DPG Media splitst de interne start-up Aimwel af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.
Aimwel is in de woorden van DPG Media het eerste B2B SaaS-bedrijf dat wordt afgesplitst uit het uitgeefconcern. Dat suggereert dat er meer komen, wat een nieuwe zakelijke inkomstenstroom zou opleveren. Het is niet bekend of DPG volledig aandeelhouder blijft of het management laat meedelen in de resultaten.
Het twee jaar oude bedrijf biedt advertentietechnologie voor online marketplaces die marketingcampagnes voor de recruitmentsector volledig automatiseert. Het platform biedt ook mogelijkheden voor andere verticale marketplaces die later volgen. De Belgisch-Nederlandse uitgever is ook actief in de domeinen tech, automotive, kids, home & deco en entertainment.
“De markt in advertentietechnologie voor de recruitmentsector is goed voor ruim 2,5 miljard euro”, zegt CEO Lauri Koop. “Met de grote vraag naar personeel en meer types mediakanalen die hun aandacht vragen, hebben we de perfecte product-market-fit gevonden om zowel actieve als passieve kandidaten aan te trekken.”
Aimwel is opgetuigd als een internationaal bedrijf. Het kan bogen op ervaringen in Nederland en Engeland. COO Van Allemeersch heeft werkervaring in België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Nederland.
Foto: Chris Yarzab (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond