DPG Media toont details reorganisatie

DPG Media presenteert vandaag de nieuwe strategie en organisatiestructuur na de overname van RTL. Het is niet uitgesloten dat er banen gaan sneuvelen bij het invullen van de nieuwe structuur en bedrijfsplannen.
Het mediabedrijf verschuift hiermee van een primair publishingbedrijf naar een geïntegreerd publishing en audiovisueel bedrijf.
Per 1 december bestaat DPG Media uit drie business units: Audio & Video, Nieuwsmedia & Magazines en Online Services
De laatste blijft onder leiding van Felix Tenniglo. Dit richt zich op de online service-merken die consumenten begeleiden, adviseren en inspireren bij grote of complexe uitgaven.
Daar valt de titel onder die hun nu bestiert, Independer, maar ook Intermediair en Nationale Vacaturebank. Gaspedaal en Autotrack niet meer, want die gingen recent naar Autoscout24.
Ook specialinterestmedia zoals Tweakers en vtwonen worden in Online Services opgenomen.
De structuur met drie saleshuizen: radio, print & digital en België. De businessunits zullen de plannen en de daarbij horende teams verder uitwerken, “waarbij de benodigde medezeggenschapstrajecten zorgvuldig worden doorlopen”. Dat is een nette manier om te zeggen dat er vanaf nu banen op de tocht staan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond