DPG Media vangt 100 miljoen euro van Europese Investeringsbank

DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.
Dat betreft een lening, zo schrijft de EIB. Dat kapitaal wordt aangewend in 2022 en 2023. Het is niet duidelijk met welke spreiding in tijd DPG de overige 144 miljoen euro gaat investeren.
Het doel is, zo klinkt vrij generiek: “De ontwikkeling en innovatie financieren van DPG Media’s mediaplatformen in België en Nederland.”
Terloops is te lezen dat CEO Chris van Thillo de exploitatie wil moderniseren en een serieus tegenwicht te bieden aan Google. Het ontwikkelen van eigen kunstmatige intelligentie staat op de agenda. De beoogde vorm en werking daarvan blijven ongewis. “Tegelijkertijd moeten deze ontwikkelingen de transparantie en veiligheid op de adverteerdersmarkt verbeteren.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
martin
Serieus tegenwicht bieden aan Google en andere techreuzen kan alleen met behulp van applicaties die betere en meer waardevolle consumenten (marketing)data leveren dan Google en ander techreuzen.
Waardevolle en effectieve vervangers van third party cookies.
Een effectieve oplossing/applicatie, nieuwe advertentiemodellen, het antwoord voor
mediaorganisaties en adverteerders is relatief simpel, snel inzetbaar en makkelijk te implementeren.
Het is ook nodig, want een veel te groot deel van het totaal aan reclame -en marketing budgetten in Nederland verdwijnt in de grote zakken van de techreuzen.
Geld dat verdwijnt uit onze economie en nooit meer terugkomt!!
Het kan anders, ik leg dat graag uit en toon dat aan, aan wie serieus geïnteresseerd is.
Pieter
Ze hebben flink al het nieuws gepubliceerd dat de EU wou dat naar buiten kwam. Hierdoor krijgen ze nu de centen die hen beloofd werd. Heel doorzichtig allemaal.