Deel dit artikel
-

DQ&A met nieuw product rondom Google Shopping

DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.

De bedrijven zijn voor hun eigen nieuwe platform By Buy Bye een zogeheten Google Comparison Shopping Partner geworden. “Er zijn niet veel partijen in Europa die dit leveren”, licht Pieter Slingerland van DQ&A aan deze uitgave toe.

“Doordat we Shopping via een aparte omgeving doen, kunnen we korting regelen voor klanten.” Afhankelijk van het budget bedraagt die korting tussen de twintig en dertig procent. Voor klanten en de eindgebruiker verandert er niets aan de manier hoe er op Google shopping wordt geadverteerd.

Dit leidt ertoe dat grote merken en winkelbedrijven sneller hun campagnes succesvol kunnen draaien. Althans, mits die goed zijn ingericht levert een lagere inkoopprijs van mediaruimte (in Shopping) eerder winst op.

Het initiatief is ontstaan als een reactie op Googles uitnodiging deel te nemen aan zijn Comparison Shopping-partnerprogramma. Ook Vergelijk.nl, Billiger.de, Guenstiger.de, Twenga en Kelkoo zijn lid aan het programma dat een reactie is op de monopolieuitspraak van de Europese Commissie.

DQ&A Media Group bestaat uit het faciliterend bedrijf DQ&A en het nieuwe bureaulabel NMPi, waarmee het uitvoerend werk gaat doen met display, paid social en search- en analyticsdiensten. Vorige maanden kochten de twee het creatieve bureaunetwerk Joystick uit New York.

Foto: Herry Lawford (cc)

Dit bericht is 8 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond