Deel dit artikel
-

Dr. Oetker koopt online drankbezorger voor 1 miljard

De fabrikant van levensmiddelen Dr. Oetker koopt in Duitsland Flaschenpost.de voor een miljard euro. Met de aankoop van de drankenwinkle krijgt het concern een eigen b2c-verkoopkanaal in handen.

De belangstelling voor een direct, eigen verkoopkanaal richting de eindconsument was al duidelijk. Dr. Oekter probeerde een eigen drankendienst in te markt te zetten met Durstexpress, maar slaagde daar niet echt. Met de overname van de marktleider krijgt het alsnog de felbegeerde positie op de Duitse markt in handen.

Deutsche Startups meldt het nieuws als eerste. Dr. Oetker meldt nog niets op zijn site, maar dat kan niet lang duren. Mondeling is het al wel bevestigd.

Afgelopen oktober boekte Flaschenpost een omzet van 27 miljoen euro in de 23 Duitse steden waar het actief is. Naar jaarbasis doorgerekend is dat een omzet van 320 miljoen. De overnameprijs is daarmee drie keer de omzet.

Flaschenpost.de uit Münster is met zijn belofte om drank binnen twee uur thuis te bezorgen een concurrent voor supermarkten als Lidl, Aldi, Edeka, Rewe en Metro. Dr. Oetker (divisies) zou in Duitland marktleider onder de bierfabrieken zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond