Deel dit artikel
-

‘Drastische dalingen advertenties X’

Het gaat nog altijd niet goed met X, het voormalige Twitter. Analist Tracer constateert ‘aanzienlijke dalingen’ in gebruikersbetrokkenheid en ‘drastische dalingen’ qua advertenties in vergelijking tot concurrenten zoals YouTube, Instagram en Pinterest.

In juni noteerden X-advertenties een scherpe daling van de klikfrequenties (CTR’s) van wel 78 procent. Bovendien daalden de kosten per duizend (CPM’s) van mei tot juni met 17 procent, wat suggereert dat adverteerders X links laten liggen.

Eigenaar Elon Musk suggereert juist het omgekeerde. Twee dagen na de moordaanslag op voormalig president Donald Trump berichtte Musk dat X een cumulatieve ‘417 miljard gebruikersseconden wereldwijd’ op één dag zag – gelijk aan 27,8 minuten per gebruiker.

Instagram, Pinterest en YouTube hebben onlangs een sterke toename van de betrokkenheid van gebruikers gezien. De CTR’s van Instagram stegen het afgelopen jaar met 89 procent, terwijl YouTube en Pinterest respectievelijk een stijging van 77 en 385 procent zagen. Het succes kan worden toegeschreven aan videodiensten, zoals Instagram Reels en YouTube Shorts.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond