Drie overnames voor het nieuwe Loyals Group

Loyals breidt uit en wordt een multidisciplinaire bureaugroep voor het middenbedrijf. De groep startte op 1 januari onder de naam Loyals Group en deed vorig jaar al twee overnames.
De nieuw gevormde groep helpt bedrijven met een omzet tussen de 20 en 250 miljoen met digitale transformatie en merkenbouw. Loyals Group komt voort uit het huidige Loyalss uit Mijdrecht. De twee overgenomen bedrijven zijn videocontentbureau PPCRN en de Magento-specialist Stimmt. Een derde is ook al getekend, een mobiele specialist, maar daarover geeft Youri Lieberton nog geen details.
Hij gaat met compagnon Jerry Remmers de groep leiden.
“Je ziet de markt voor digitale bureaus consolideren en door corona is dat nog eens in een stroomversnelling gekomen. Na een strategische oriëntatie besloten we tot een buy & build-strategie.” Hij vervolgt: “We willen het anders dan anderen. We gaan labels vormen rondom vijf tot acht specialismen. Die bureaus blijven onder eigen naam actief, maar we werken wel met een gezamenlijke winst- en verliesrekening. Zo werken we allemaal zonder afleiding richting hetzelfde doel.”
Veel zelfstandige bureaus zijn ontstaan vanuit een zeker eigen specialisme. In de loop van de tijd hebben ze daar andere zaken aan toegevoegd voor een bredere propositie. Onder de vlag van Loyals Group kunnen de acquisities zich weer op hun kernspecialisme gaan richten.
“Bij Loyals zelf is vijftig procent van het werk digitale transformatie, dertig procent marketing en twintig procent derde activiteiten. Het eerste element, tech of: digitale transformatie, is maatwerk. De andere zaken verschuiven naar een gespecialiseerd label.”
Lieberton en Remmers verwachten over uiteindelijk tussen de 75 en honderd medewerkers per specialisme te beschikken.
De groeistrategie kan rekenen op financiële steun van het Belgische familiefonds Sofindev en een kredietfaciliteit van de bank.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond