Deel dit artikel
-

DTG koppelt met Google Mijn Bedrijf

Marketingspecialist DTG komt met een nieuwe dienst die ervoor zorgt dat zijn klanten altijd met correcte bedrijfsinformatie in Google staan vermeld.

Het gaat om informatie als telefoonnummer, adres, openingstijden, website en een routebeschrijving.

Het Amerikaanse bedrijf Yext, een partner van DTG, ontwikkelde een technisch bruggetje naar Google Mijn Bedrijf. Dat is de profielpagina die een onderneming in Google kan aanmaken. Dat bruggetje zorgt ervoor dat als de informatie bij DTG goed is ingevuld, dat de Google-informatie daarmee vanzelf wordt gesynchroniseerd.

Zeker nu steeds meer consumenten thuis en onderweg naar informatie over lokale bedrijven zoeken, Google toont ook recensies, biedt een actueel digitaal uithangbord praktisch nut.

Wouter Koene van DTG licht toe: “Vroeger toonde Google bij een lokale zoekopdracht 7 resultaten, dit zijn er nu nog maar 3, want meer kun je er toch niet zien op het scherm van je mobiele telefoon. Daarnaast is dit zogenaamde ‘local-pack’ – de 3 lokale resultaten in combinatie met het Google Maps-kaartje – naar boven geschoven op het zoekresultatenscherm.”

Foto: Francisco Osorio (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Sjoerd

‘Marketingspecialist’ LOL Een mooi sausje van Gouden Gids verkoopverhalen waar de mkb-ers zonder know-how voor vallen. Kwaliteit is echter ver te zoeken, dan ben je geen specialist hoor.

DTG

Beste Sjoerd,
Jammer dat je er zo over denkt. DTG heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt en we zijn er trots op dat we uitgegroeid zijn naar een online marketing services bedrijf met een breed palet aan diensten. Onze online marketing experts staan dagelijks klaar om het MKB in Nederland online beter vindbaar te maken. Dat doen ze met ontzettend veel enthousiasme en plezier. Kom anders eens een kijkje bij ons nemen in ons kantoor in Amsterdam. Je bent van harte welkom voor een kop koffie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond