Deel dit artikel
-

Duitse taalgebied grootste in e-commerce Europa

Consumenten in het Duitse taalgebied hebben in 2020 voor meer dan honderd miljard euro uitgegeven aan producten bij webwinkels en marktplaatsten. Daarmee is de regio Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland het grootste taalgebied in e-commerce Europa.

Per hoofd van de bevolking werd meer dan duizend euro uitgegeven voor de aankoop van producten. In Frankrijk ligt dat bedrag aanmerkelijk lager, op 692 euro, maar in Engeland met 1.233 euro juist weer veel hoger. Engeland hoort echter niet meer bij de Europese Unie, dus wordt niet meer meegeteld.

De belangenorganisatie Branchenverbände Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland, te vergelijken met Thuiswinkel.org in Nederland, publiceerde deze cijfers om de ontwikkeling van online handel te illustreren. De omzet met digitale diensten, zoals verkoop van reizen, valt buiten het onderzoek. De handel hierin heeft vorig jaar ook een flinke knauw gekregen.

In Duitsland zijn marktplaatsen de dominante e-commercekanalen. Meer dan de helft van elke digitaal uitgegeven euro gaat naar marktmeesters als Amazon, otto.de of Zalando. Van deze lokale toppers is Amazon met afstand de grootste.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond