Deel dit artikel
-

Duurzaamheidspartijen op partnerplatform bol.com

Bol.com breidt het portfolio dienstverleners op zijn marktplaats uit met bedrijven die zijn gespecialiseerd in verduurzaming.

De nieuwe sectie gaat vandaag live en bevat in eerste instantie uit vijf advies- en ondersteunende partijen. Dt zijn: The Terrace, Rainbow Collection, Vaayu, Returnless en GroenBalans. In de loop van de tijd worden daar meer bedrijven aan toegevoegd.

Via Apps & Diensten op het Partnerplatform wijst bol.com online handelaren op het bestaan deze partijen. Daar staan ook al samenwerkingen met andere derde partijen, zoals met Rabobank voor het aanvragen van financieringen en met verzekeraar Insify.

“Drieëntachtig procent van de 51.000 verkooppartners wil verduurzamen. Wij willen onze partners hierbij helpen”, vertelt een woordvoerster van bol.com. “We hebben daarom een eerste aanzet van een netwerk van advies- en toolingbureaus geselecteerd.”

De genoemde duurzaamheidsbedrijven helpen vooral bij het bepalen van een strategie, bij de implementatie en de communicatie erover.

Leontine Gast, directeur bij adviesbureau The Terrace, zegt: “We zien dat veel ondernemers niet weten waar te beginnen. Wat wordt er van je verwacht? Hoe stel je prioriteiten, zet je doelen, meet je impact en communiceer je over duurzaamheid?”

Ze wijst op de inwerkingtreding van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) afgelopen januari. Dat is een Europese richtlijn die voor 2025 moet zijn omgezet in nationale wetgeving bij de lidstaten. Dit schrijft voor over welke zaken bedrijven verplicht moeten gaan rapporteren op thema’s als sociaal en milieugericht ondernemen. Dat zijn zaken als CO2, diversiteit en mensenrechten.

Gast: “De winst die je hiermee haalt als bedrijf? Trotse medewerkers, steviger klantenbinding, inzicht in risico’s en zicht op andere verdienmodellen.”

“Ik doe dit werk meer dan 25 jaar en zie duidelijk dat bedrijven wíllen. Ik hoef niet meer uit te leggen waarom duurzaam ondernemen nuttig is.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Bol Partner

Bol kan zelf zoveel betekenen op gebied van verduurzaming en bijdrage aan een schoner milieu, echter is er de wil niet. Als Bol nu eens één schakeltje aanpast, levert dit zóveel op. Bol moet zich zo onderhand eens achter de oortjes gaan krabben en zich recht in de spiegel aankijken.

Met afschaffing gratis verzending / retournering zou Bol zoveel kunnen betekenen voor het milieu. Dagelijks rijden er duizenden koeriers nutteloos door heel Nederland en België om al die onnodige retouren weer terug te brengen naar leveranciers, met enorme luchtvervuiling, files, en een gigantische berg afval (verpakkingsmaterialen en afgeschreven retouren) als gevolg. Shame on you Bol! Helaas worden alle 51.000 partners hierin noodgedwongen in meegetrokken…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond