Deel dit artikel
-

E-commerce groeit weer in de VS

Bestedingen aan e-commerce in de Verenigde Staten groeien weer. De maand juni was nog een dieptepunt, toen de uitgaven zelfs onder het niveau van vorig jaar kwamen, maar de maand juli laat een herstel zien. Dit constateert Forrester Research . Ook de Amerikaanse omroep ABC komt in een onderzoek tot de conclusie dat mensen meer via internet kopen, maar signaleert daarbij ook een kloof tussen de hoge en lagere inkomens.

De Forrester Online Retail Index wordt opgesteld aan de hand van vijfduizend responses uit een panel dat is samengesteld door Greenfield Online. De cijfers over de maand juni zorgden voor enige onrust een maand geleden, omdat de bestedingen met 0,8 miljard dollar waren afgenomen, en daarmee zelfs onder het niveau van vorig jaar waren terechtgekomen (3,2 miljard versus 4,0 miljard dollar).

De onderzoekers lieten weinig blijken van verontrusting, hoewel een dergelijke teruggang niet terug te vinden is in de cijfers over vorig jaar. Maar de verwachting dat de 'zomerdip' in de daaropvolgende maanden tenietgedaan zou worden, blijkt al snel uit te komen. Met vier miljard dollar omzet in juli is het bedrag aan internetaankopen iets hoger dan in de maand mei, en gelijk met de bestedingen in juli vorig jaar. Ook is er een toename in het aantal huishoudens dat online koopt (van 13,1 miljoen dollar in juni naar 14,7 miljoen dollar in juli) en steeg het gemiddelde van de uitgaven van 247 naar 270 dollar per persoon.

Omroep ABC signaleert na het houden van een telefonische enquête dat inmiddels 37 procent van de Amerikanen online koopt, een toename met tien procent ten opzichte van vorig jaar en achttien procent ten opzichte van twee jaar geleden. De rondvraag is gehouden door onderzoeksbureau TNS Intersearch onder 1023 mensen.

In de resultaten valt met name op dat inkomens boven de vijftigduizend dollar aanzienlijk vaker online kopen (56 procent) dan degenen die een inkomen hebben onder deze grens (vijftien procent). Het verschil tussen deze twee bedraag 41 procent, twee jaar geleden was dat nog 28 procent. Zoals ook bij internetgebruik al eerder was te zien maken vrouwen een inhaalslag. Kocht twee jaar geleden nog maar veertien procent iets online (tegenover een kwart van de mannen), nu is dat 33 procent (tegenover veertig procent van de mannen). Zwarte Amerikanen blijven nog achter als e-shoppers, aldus ABC, slechts één op de tien doet inkopen via internet, voor blanken is dat bijna vier op de tien.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marcus

Ik mis in veel artikelen de echte analyse van onderzoeken over het koopgedrag op internet ( of ik weet niet waar deze te vinden ). Koopt men tegenwoordig meer omdat men meer vertrouwen heeft in de betalingsytemen?, meer omdat de logistieke afhandeling van orders steeds beter gaat? Meer omdat men minder tijd heeft? Gaan de internet aankopen ten koste van de gevestigde MKB? Blijft het saldo dus gelijk of kopen wij nu meer? Meer in bepaalde branche's of over het algemeen? Wanneer koopt men?, overdag of s'avonds? Kan iemand mij een artikel/onderzoek aanraden waar je echt iets mee kan?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond