Deel dit artikel
-

e.day: Sellaband wil met widgets vertienvoudigen

Muzieksite Sellaband wil met de inzet van drie widgets in een jaar tijd het geld in kas vertienvoudigen. “Ik wil gewoon wereldwijd bekend worden”, aldus een ambitieuze Pim Betist op Emerce e.day.

Bij Sellaband bepalen believers, zoals fans er worden genoemd, welke band een album kan opnemen. Bands kunnen zich aanmelden bij Sellaband. Bezoekers kunnen investeren in een band en krijgen afhankelijk van de hoogte van hun investering een belang in die band. Op het moment dat een band 50.000 euro binnenheeft, mag het van dat geld een album opnemen. Anders dan bij traditionele platenmaatschappijen hoeven bands dat geld niet terug te betalen. Alles wat ze aan hun album verdienen, gaat direct naar hun eigen portemonnee.

Er staan nu 5000 bands bij Sellaband ingeschreven. Acht bands hebben inmiddels de benodigde 50.000 euro binnengesleept. Op dit moment heeft de site in totaal 1,1 miljoen euro opgehaald. Dat moet over een jaar dus 11 miljoen euro zijn.

Om die groei te bereiken zet Sellaband drie widgets, kleine brokjes kernfunctionaliteit die mensen in hun Hyves profiel of op hun weblog kunnen plakken, in. Believers die in een band hebben geïnvesteerd kunnen een widget plaatsen die continu muziek van hun band speelt. Er is ook een widget die real time de muziek van de ‘biggest gainers', de grootste groeiers, laat horen. En er is nog een winkelwidget: believers van bands die inmiddels een album hebben opgenomen kunnen die plaat op hun site te koop aanbieden. Per verkocht album verdienen ze een euro.

Daarnaast gaat Sellaband heel gericht adverteren op LastFM en wil Betist partnerships aangaan met Google en online jukebox Pandora. "Sites komen daarvoor nu naar ons toe. Het is echt tijd voor de volgende stap."

Vandaag is bekend geworden dat Sellaband op de shortlist voor de NIMA marketingprijs 2007 staat.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond