Deel dit artikel
-

‘E-mail belangrijkste bron voor sociaal delen’

Sociale netwerksites stuwen het verkeer naar content van uitgevers steeds meer, maar e-mail blijkt nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen.

Volgens onderzoek van Tynt blijkt dat niet de sociale netwerken, maar e-mail het sociale delen online domineren. E-mail is verantwoordelijk voor 70 procent van alle content die wordt gedeeld en genereert 48 procent van de bezoeken uit gedeelde content.

TechCrunch liet onlangs nog weten dat Facebook verantwoordelijk was voor 44 procent van de gedeelde online content. E-mail bleef hier buiten beschouwing.

Tynt neemt in het onderzoek ook de knip- en plakactiviteiten mee en niet enkel het verkeer afkomstig van de ‘deel dit’-knoppen. Volgens Tynt is Facebook verantwoordelijk voor 25 procent van de content die wordt gedeeld, Twitter neemt 1 procent voor haar rekening en e-mail maar liefst 70 procent.

Uit de data van Tynt blijkt dat 2 procent (20 miljard) van al het maandelijkse internetverkeer uit het delen via knip- en plakactiviteiten komt en 0,04 procent (400 miljoen) is afkomstig van ’button-based’ delen. Linkafkorters zoals bijvoorbeeld Bit.ly, zijn verantwoordelijk voor 0,2 procent.

Deel dit bericht

4 Reacties

Wim Krop Profound Groep

Altijd weer opmerkelijk, hoe de hypes de realiteit verdringen. Wie tegenwoordig niet twittert, is volgens de zelfbenoemde deskundigen eigenlijk 'deaudt'. Maar de grote aantallen zitten voorlopig nog bij heel andere en veel traditionelere media.  Je kan het mooi zien bij interne communicatie in bedrijven. De nieuwelingen komen al twitterend en hyvend binnen, maar binnen de kortst mogelijk tijd zijn zij veel meer ge?nteresseerd in het face to face contact met de leidinggevende, in het intranet en het bedrijfsblad (zie http://www.ncsi.nl/kennisbank/onderzoeken/generatie_y_onthyped/ ).  Nieuwe killer application? Remember 2nd Live!

Douwe de Jonge

Wij van Ematters geloven al jaaaaaaren in email :-). Maar zoals altijd zal het gaan om de juiste inzet (en inschatting) van alle kanalen.

Annemieke van Leeuwen

Ben wel benieuwd naar de verdeling per leeftijdsgroep. Zijn jongeren goed vertegenwoordigd in de e-mailschijf?

wc eend

en wij van wc eend adviseren wc eend pffff

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond