Deel dit artikel
-

E-Plus lanceert merk gericht op Turkse gemeenschap

E-Plus, de Duitse dochter van KPN, blijkt begin deze week een nieuw merk gelanceerd te hebben dat speciaal is gericht op de Turkse gemeenschap in Duitsland. Het nieuwe merk van E-Plus op de Duitse markt heet Ay Yildiz. Er wonen circa 2,6 miljoen Turken in Duitsland. Vraag is of KPN ook in Nederland, dat ook een grote Turkse gemeenschap heeft, met een soortgelijk product komt.

De nieuwe dienst die maandag gelanceerd is in Duitsland laat Turkse abonnees bellen voor 29 eurocent per minuut en sms-en en ander dataverkeer kost er 0,14 eurocent per minuut. Klanten van Ay Yildiz (wat heel toepasselijk maan en sterren betekent) die in Turkije verblijven, betalen daar ook maar 0,29 eurocent per minuut.

De dienst die speciaal is gericht op Turkse bellers lijkt een van de vele diensten die E-Plus nog in ontwikkeling zijn. Eerder dit jaar lanceerde E-Plus Simyo al in Duitsland, een zogeheten ‘no frills’-telefonie aanbod. Wie een abonnement bij Simyo afsluit is grotendeels aangewezen op het internet. Zo moet bijvoorbeeld ook de simkaart online worden aangevraagd.

Er gaan geruchten dat de supermarkten Aldi en Lidl beiden een aanval willen doen op de Duitse markt voor mobiele telefonie. Zij zouden overwegen minder dan 0,10 eurocent per minuut  te vragen. Er zouden al gesprekken lopen met alle Duitse aanbieders van mobile telefonie, waaronder E-Plus. KPN-dochter Base lanceerde in België al eerder het Ay Yildiz-merk.

Grote vraag is of dit nu ook in Nederland gaat gebeuren. Ons land kent immers ook een grote Turkse gemeenschap. Simyo werd immers ook eerst in België en in Duitsland gelanceerd en pas daarna in Nederland. De domeinnaam ay-yildiz.nl is in ieder geval wel al geclaimd door KPN.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond