Deel dit artikel
-

eAnalytics analyseert gevolgen van webvertising

Internetmarketingbureau AdKnowledge lanceerde begin deze week eAnalytics. Deze nieuwe dienst combineert datamining met technieken als het dagelijks navolgen van verkoop en andere eventuele resultaten van een online advertentiecampagne. AdKnowledge belooft klanten van dit nieuwe product gouden bergen.

AdKnowledge, een Amerikaanse marketingbureau, maakt weboplossingen voor marketeers en bureaus. Hun AdKnowledge System is een web-based toepassing die inzicht geeft in merkbekendheid en koopgedrag op Internet. Klanten kunnen dit gebruiken om reclamecampagnes te voeren en gegevens te verzamelen.

Deze dienst is in eAnalytics uitgebreid met datamining-techniek DataDNA. Dit moet antwoord geven op vragen als: Hoe zijn op de lange termijn de respons en aankoopgedrag van mensen die de advertentie zien, maar er nooit op klikken? Hoe vaak moeten personen een advertentie zien? Welke soort advertentie levert de meeste klanten op en waar moet deze worden geplaatst?

Larry Kruguer, vice-president van de marketingafdeling van CBS-sportkanaal SportsLine USA , maakt gebruik van DataDNA en wordt door AdKnowledge opgevoerd als enthousiaste klant: 'De mogelijkheid om trends in het online gedrag van consumenten te onderzoeken is indrukwekkend en er is nog niets op de markt dat hiermee kan worden vergeleken.' AdKnowledge onderdirecteur Steve Findley meent dat zijn bedrijf met de aanwinst van DataDNA een volledig managementsysteem voor reclamecampagnes in huis heeft.

Verder zijn er twee bestaande diensten van AdKnowledge verwerkt in eAnalytics. Deze onderdelen, Advisor en Voyager Profile, houden in de gaten wat er na het klikken op een advertentie gebeurt. Als dat tot een verkoop leidt, dan is dat met Advisor te achterhalen. Voyager Profile geeft uitgebreide demografische gebruikersprofielen van het publiek dat een advertentiecampagne heeft gezien.

Volgens AdKnowledge zijn de gegevens die met eAnalytics worden verzameld anoniem en niet aan personen te relateren. De kosten van het systeem zijn afhankelijk van de ingewikkeldheid van een campagne, het aantal impressies en de benodigde handelingen en analyses. Daarvoor krijgen klanten van AdKnowledge naar eigen zeggen een hoge 'return on investment' (ROI) retour.

Bronnen:
InternetNews , PRNewswire , persbericht AdKnowledge

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond