Deel dit artikel
-

eBay koopt Foursquare-concurrent

eBay neemt de Foursquare-concurrent Where.com over. Het e-commercebedrijf wil gaan bemiddelen tussen het publiek in de winkelstraten en de omringende winkels met kortingen en acties.

Met deze overname krijgt eBay een nieuw component in handen om zijn mobiele strategie uit te voeren. Het bedrijf investeert fors in het ‘mobiliseren’ van digitale handel.

De overnameprijs is niet bekend gemaakt, maar weblog Techcrunch’ bronnen noemen het bedrag van 135 miljoen dollar.

Where.com (profiel) is een dienst à la Foursquare. Gebruikers kunnen op het scherm van hun telefoon zien waar hun vrienden zich bevinden maar ook welke winkels welke aanbiedingen hebben. Daarnaast zit er een soort stadsgids in die, op basis van tips van derden, suggesties doet voor horeca of andere locaties voor vertier en tijdsverdrijf.

De makers van het zeven jaar oude bedrijf positioneren hun software als ‘mobiel media netwerk’, omdat het ook advertenties van lokale MKB’ers uitserveert naar het miljoenenpubiek.

De applicatie van Where.com is zo’n 50 miljoen keer gedownload en kent een actief gebruikersbestand van circa 10 procent.

eBay (bedrijfsdossier) verwacht dat het in 2011 voor 4 miljard dollar aan handel helpt genereren via mobiele telefoons. Om zijn mobiele positie te verstevigen nam het afgelopen jaar verscheidene technologiebedrijven over.

Volgende week woensdagavond presenteert ebay zijn financiële resultaten over het eerste kwartaal van 2011.

Foto: Mike Cattell (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Tom

En marktplaats koopt feest.je

Anthony Carter

Een slimme zet van eBay. Het is belangrjik om te vermelden dat het om PayPal gaat, waardoor eBay de gebruiker de mogelijkheid geeft om niet alleen te reageren op relevante locatiegebaseerde advertenties, maar om uiteindeljik het betreffende artikel te kopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond