ECL!: Het Oosten eet het Westen als ontbijt

Online gaat in China vloeiend over op offline winkelen. Daarnaast bestaan er geen scheidingslijnen meer tussen retail, social, entertainment en gaming. Tencent, TikTok en Alibaba zijn domineren de markt als het gaat om het creëren van de vraag tot het converteren van social touchpoints.
We zien nu pas dat de Westerse tech-giganten als Facebook en Google langzaam die richting op bewegen. China is dus stiekem een grote bron van inspiratie voor ze. De Chinezen innoveren op een hele andere manier dan wij gewend zijn en zetten nu de trends in digital.
In China passen ze ook op grote schaal data en AI toe om hun platformprocessen zo ver mogelijk te automatiseren. Hier kan het Westen nog veel van leren.
Je hoort er meer over bij Emerce E-Commerce Live! volgende week in de Beurs van Berlage van China expert John Lin van BORG Consulting. Ooit voormalig Lead Ecosystem Business Developer en Strategy & Business Developer bij bol.com. Zijn missie is om het Oosten en Westen dichter bij elkaar te brengen.
E-Commerce Live! wordt 7 juni gehouden in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Tickets hier.
Foto Peter Boer
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond