Deel dit artikel
-

E-commerce Adidas in maart: +55%

De omzet uit e-commerce bij Adidas steeg in de eerste drie maanden van het jaar met 35 procent en in maart zelfs met 55 procent. De fabrikant van sportkleding investeert versneld in het digitale kanaal, maar doet dat niet uit luxe.

Het coronavirus zorgt ervoor dat de leiding van het concern uit Herzogenaurach versneld zijn pijlen op het digitale kanaal moet richten. Zeventig procent van de fysieke verkooppunten bij geaffilieerde retailers en eigen winkels zijn dicht. Het concern, waar ook Reebok onder valt, kan de massa enkel bereiken via digitale klantcontactpunten.

In de eerste drie maanden van 2020 noteren de Duitsers een omzetdaling van 19 procent tot 4,8 miljard euro. Het coronavirus hakt er stevig in. Het nettoresultaat daalde met 97 procent tot twintig miljoen euro. Een hele kleine winst.

Hoe het tweede kwartaal uitpakt, is niet te zeggen. In de huidige periode zit Europa grotendeels op slot en start het verre oosten langzaam op. Er wordt in elk geval rekening gehouden met een omzetdaling van zeker veertig procent.

Aan het einde van het kwartaal had Adidas twee miljard euro in kas.

Foto: Marcio Pastor (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond