Deel dit artikel
-

‘E-commerce China dit jaar groter dan VS’

De economie van China zit in het slop, maar de online omzet stijgt nog altijd sneller dan die van de VS, zo blijkt uit cijfers van de Chinese overheid.

De totale omzet komt neer op 1,3 biljoen dollar in 2018, 23 procent meer dan in 2017, zo heeft het Chinese CBS becijferd. De totale retail (consumenten), inclusief verkoop via fysieke winkels, bedroeg 5,6 biljoen dollar, 9 procent meer dan een jaar geleden.

De Amerikaanse onlinemarkt was tot nu toe wel groter, maar dat lijkt te veranderen. Volgens onderzoeksinstituut eMarketer zou China in de loop van dit jaar wel eens de eerste plaats kunnen gaan claimen. Eind dit jaar zou China al een marktaandeel kunnen hebben van 55,8 procent van de wereldwijde online handel.

Binnen de online handel in China is Alibaba (met als marktplaatsen Taobao en Tmall) veruit marktleider met 53,3 procent. Daarna volgt JD.com.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond