Deel dit artikel
-

E-commerce Duitsland door corona naar 20 miljard euro

Ook in Duitsland is de onlinehandel dankzij corona sterk gegroeid. Met name alledaagse goederen zoals boodschappen, medicijnen of drogisterijproducten worden veel vaker online gekocht dan vóór de pandemie. Dit blijkt uit een marktstudie die afgelopen weekend is gepubliceerd door de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org, het Bundesverbandes E-Commerce und Versandhandel Deutschland (BEVH).

De verkoop van e-commerce steeg met 16,5 procent op jaarbasis tot meer dan 20 miljard euro. De vraag naar alledaagse goederen steeg met 51,2 procent en de online boodschappen groeiden zelfs 90 procent.

Huishoudelijke artikelen deden het in het tweede kwartaal ook goed, zelfs de vraag naar mode-artikelen is gestegen na een slechte start eerder dit jaar.

Volgens de belangenclub profiteerden met name pure online retailers van de nieuwe ‘online boom’ met een stijging van ruim 20 procent. Maar ook de online marktplaatsen groeiden in een vergelijkbaar tempo.

Foto Otto

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond