E-Commerce Live: Hoe Omoda AI gebruikt om retourpercentages te verlagen

Kunstmatige intelligentie komt dichterbij de eindgebruiker. Er zijn minder ontwikkelaars nodig voor retailers om deze nieuwe technologie in hun dagelijkse praktijk in te zetten. Omoda drong er met Google de retouren mee terug. Cees Hannema, Chief Marketing Officer bij Omoda, vertelt er over op E-Commerce Live, morgen in de Beurs van Berlage.
Met AI-technologie heeft de schoenenverkoper het aantal retouren aanmerkelijk weten terug te dringen. Dit is vaak een onzichtbare post, maar zeker in de modebranche een kostbare.
Bij de schoenenwinkel komt tot vijftig procent van de orders terug naar Zierikzee.
Omoda werkte met Google aan een proces waarbij het zicht kreeg op hoeveel een klant gaat retourneren. Klanten met hogere kans krijgen daarom een ander advies geven en andere reclame te zien dan andere klanten. De winkel beïnvloedt het gedrag van zijn klant.
Het gaat in huidige instantie om klanten die drie items willen aanschaffen. Als het systeem dat opmerkt, gaat er een spreekwoordelijke alarmbel af en begint het beïnvloeden van de klant.
Kaarten voor Emerce E-Commerce Live zijn hier te koop.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond