Deel dit artikel
-

E-Commerce Live!: verkooppieken intenser en langer

E-commerce wordt steeds vaker bepaald door piekmomenten. Dat vertelt Gerard den Bakker van PostNL op E-Commerce Live! op 2 november. Het jaarlijkse congres van Emerce is online gratis te volgen.

Piekmomenten zijn al jaren gemeengoed bij e-commerce. Bekende piekmomenten zijn de donderdag, omdat consumenten bestellingen voor het weekend in huis willen. Salaris en vakantiegeld zorgen ook voor pieken.

“We zien dat de pieken intenser en langer worden,” legt Den Bakker uit. “Meer mensen bestellen online en door corona is de groep die al online bestelde nog meer gaan bestellen. We zijn 25 procent meer gaan bestellen.”

Door de komst van internationale spelers worden actiedagen rond bijvoorbeeld Black Friday steeds belanger.

Den Bakker signaleert dat klanten steeds vaker wachten op dergelijke acties. “Kijk als verkoper kritisch naar dit soort momenten. Ga geen producten afprijzen die toch al goed lopen, pak je kans om minder bekende producten onder de aandacht te brengen en probeer die zoveel mogelijk in combinatie met andere aanbiedingen te verkopen.”

Meld je gratis aan voor E-Commerce Live! op 2 november

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond