Een derde Nederlandse huishoudens heeft connected-tv
Bijna een op de drie huishoudens in Nederland, 31 procent, heeft internettoegang op de televisie. Tv-zenders concurreren daarom direct met apps als YouTube, Netflix en Pathé Thuis om de aandacht van de kijker.
Dat blijkt uit cijfers van de Media Standaard Survey van kijkonderzoeker SKO (PDF). Die laten zien dat de schermen in Nederlandse huishoudens op alle fronten in rap tempo digitaliseren.
Internettoegang op de televisie had 22,8 procent van de huishoudens in het tweede half jaar van 2014. Zes maanden later ligt dat 34 procent hoger op 30,6 procent van de huishoudens.
De grote groei met tablets lijkt inmiddels achter de rug. Dat percentage steeg afgelopen winter en voorjaar van 55 naar zestig procent.
Onderzoeker TNS NIPO noteert ook dat inmiddels 73 procent van de personen van 13 jaar en ouder een mobieltje heeft. Dat was 63 procent. De groei vindt vermoedelijk vooral plaats bij jongeren.
Apple TV en Google Chromecast winnen aanmerkelijk in populariteit. Hun penetratie steeg in een half jaar tijd van zes naar elf procent.
Foto: Mike Mozart (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond