Deel dit artikel
-

Eerste Brit over 1 miljoen dagomzet TikTok Shop

Beautyspecialist Mitchell Halliday is de eerste Engelsman wiens shop op TikTok een dagomzet heeft gerealiseerd van meer dan een miljoen dollar.

Halliday moest er wel even voor gaan zitten, want zijn beautyproducten verkopen zich niet helemaal vanzelf. Hij hield een shoppingmarathon van twaalf uur op TikTok Live.

Tijdens die uitputtende stream schermde hij met korting op korting op nieuwtje. De beautyspecialist met 918.000 TikTok-volgers, heeft een eigen cosmeticamerk en verscheidene labels daaronder die hij aanprees. Halliday lanceerde acht nieuwe producten tijdens zijn marathonstream.

De shop van ‘Made By Mitchell’ realiseerde in die twaalf uur een omzet van 830.000 dollar en in de andere omringende twaalf uur nog eens 170.000.

De ondernemer gebruikte een beproefde techniek om traffic naar zijn stream te generen. Hij nodigde andere bekende influencers uit als gast in zijn stream. Onder hen: bekende make-upartiesten en een BtB’er (Bekende tv-Brit).

@madebymitchell i cant quite comprehend how huge this is going to be. 🥹✨😭🎉 #madebymitchell #blursh #tiktokmademebuyit #fyp #viral #summersale #tiktok #mua ♬ original sound – madebymitchell

TikTok is gefaseerd de shopfunctie van zijn platform aan het uitrollen. Shop is live in onder meer de VS en het VK. Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.

De helft van de verkopen op TikTok, Instagram of YouTube Shorts is door generatie Z en millennials, zo laten recente cijfers van ChannelEngine zien. Dit bedrijf uit Leiden faciliteert webwinkels en merken die willen verkopen op marktplaatsen en socialplatformen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond