Deel dit artikel
-

Eerste kostenbesparingen bij Walmart dankzij rfid

De eerste kostenbesparingen bij Walmart zijn zichtbaar sinds het bedrijf rfid implementeerde. Ook is de eerste efficiencyslag zichtbaar. Producten zijn in 16 procent van de gevallen minder uit voorraad. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit van Arkansas die wel in opdracht van Walmart werd uitgevoerd.

Walmart, het grootste supermarktconcern ter wereld, vaardigde op een gegeven moment een decreet uit waarin de 100 grootste leveranciers van het supermarktconcern werden opgeroepen verplicht gebruik te maken van rfid zodat Walmart zijn voorraadketen efficienter kon inrichten. Dat zorgde voor nogal wat protesten en vragen maar de eerste resultaten van de operatie zijn volgens de Universiteit van Arkansas nu duidelijk zichtbaar. Hoewel het onderzoek in opdracht van Walmart werd uitgevoerd, gaat het wel degelijk onderzoek om een onafhankelijk onderzoek, zo claimen althans de mensen die het onderzoek hebben verricht.

Behalve dat de voorraad waar nodig juist beter op peil werd gehouden, was er ook sprake van minder overtollige voorraden. Ook viel op in het onderzoek dat producten in de schappen die waren uitgerust met epc-codes 3 keer zo snel werden bijgevuld als producten die nog gewoon barcodes hadden. Verder viel op dat de winkels van Walmart die meedoen aan het rfid-experiment van Walmart 63 procent beter werden aangevuld met nieuwe voorraden dan filialen die buiten de proef bleven.

Volgens Suzan Dillman, de CIO van Walmart, heeft de rfid-proef van Walmart al duidelijk zijn waarde bewezen. “Onze statistieken laten zien dat epc’s er duidelijk voor zorgen dat producten sneller in de handen terecht komen van consumenten die ze willen kopen,” aldus Dillman tegen Clickz. Bij onderzoeksbureau Gartner juichen ze het toe dat Walmart zo openhartig is over hoe de rfid-proef van het grootste supermarktconcern ter wereld zich ontwikkelt. “Walmart had nooit met deze gegevens hoeven komen,” aldus Gartner-analist Jeff Woods.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ray

In het artikel op Clickz (internetnews.com) wordt ene Katherine Albrecht genoemd die oprichter is van een anti-RFID actiegroep. Is zij familie van de Duitse gebroeders Albrecht van de ALDI? (ALDI=Albrecht Discount)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond