Deel dit artikel
-

Eerste ‘transparante advertentieplatform’ gaat live

Met meer dan vijftig media-exploitanten en honderden geregistreerde adverteerders is het advertentieplatform van Media Futures Market dinsdag officieel van start gegaan.

Met het advertentieplatform, waar adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar kunnen handelen, zonder tussenkomst van intermediairs, wil de start-up vertrouwen, transparantie en kosten-efficiëntie in het media-ecosysteem terugbrengen.

Begin juni werd de bètaversie van het Media Futures Market nog door zeven media-exploitanten en een twintigtal adverteerders getest. Inmiddels hebben meer dan vijftig media-exploitanten, waaronder Discovery Benelux, New Skool Media, JCDecaux en Topcast Media, hun media-aanbod op het advertentieplatform beschikbaar gesteld.

Ook honderden adverteerders waaronder Coolblue en Zonneplan, bureaus waaronder Happy Horizon en Zuid Creatives, en verschillende grote partijen uit de mkb-sector hebben zich bij het platform gemeld.

Oprichters Stijn Gimbrère en Jaap van Strien (foto) hebben advertentie-ervaring opgedaan bij RTL, SpotX en Talpa Network. In de raad van advies zitten overwegend bekende namen uit de sector: Marc Duijndam, Patrick Alders, Klaartje Kuypers, Ana Henriques, Jeroen de Bakker en Remco Bos.

Zij menen dat platform de regie teruggeeft aan de twee belangrijkste partijen in de markt: de adverteerder en de media-exploitant. ‘Onze kracht zit hem in die slimmigheid. Want waarom kun je bij Facebook en Google heel gemakkelijk een campagne inkopen, maar wordt de indruk gewekt dat het inkopen van bijvoorbeeld een video-, out of home- of audio-campagne over meerdere exploitanten heen heel ingewikkeld is. Ons platform is het bewijs dat het inkopen van media helemaal niet zo ingewikkeld is.’

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond