div id="mobile_leaderboard">
Deel dit artikel
-

E-mailmarketing retailers kan beter

Consumenten openen minder vaak marketing e-mails van retailers dan van bijvoorbeeld onderwijsinstellingen en gezondheidsorganisaties. Dat blijkt uit onderzoek van Silverpop.

Silverpop, onderdeel van IBM, zegt dat de retailers een zogenoemde ‘open rate’ halen van 20,9 procent. Reisorganisaties scoren nog slechter. Wat betreft CTR haalt retail een percentage van 3,4 procent. Dat is beter dan financiele diensten (3,3 procent), industriele dienstverlening (3,2) of consumentenproducten (2,7).

Ook de zogenoemde hard bounce rates bij retailers zijn hoog: het gaat om e-mail dat terugkomt omdat de adresbestanden niet meer kloppen en e-mail bestanden niet worden geschoond. In het algemeen neemt de hard bounce rate wel af.

De onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op gegevens van 3000 merken in veertig landen.

• Gezondheidszorg 26.2%

• Onderwijs 25.7%

• Consumentendiensten en producten 25.5%

• Nonprofit 25.3%

• Vastgoed en bouw 23.1%

• Zakelijke dienstverlening 20.7%

• Media en uitgeverijen, 16.6%

• Reisorganisaties 15.0%

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond