Deel dit artikel
-

E-mailmarketing nauwelijks meer op zichzelf uitgeoefend

E-mailmarketing wordt bijna niet meer op zichzelf uitgeoefend. Slechts 30 procent van de respondenten besteedt zijn tijd bijna volledig tot volledig aan e-mailmarketing. Onder adverteerders is dit zelfs 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de DDMA Commissie E-mail, uitgevoerd in de aanloop naar de DDMA Email Summit 2021.

Bureaus trekken er meer tijd voor uit dat adverteerders. Bij bureaus besteedt 39 procent van respondenten gemiddeld 80-100% van hun tijd aan e-mailmarketing, al vormt deze groep nog wel een minderheid.

Bij adverteerders werken de meesten (82 procent) met een groep van meer dan 50.000 ontvangers. Gemiddeld zijn daar zo’n 8 personen mee bezig. Bij respondenten die e-mailmarketingactiviteiten uitvoeren met teams van 1 tot 4 personen en 5 tot 8 personen is dit respectievelijk 68 en 79 procent.

De ondervraagde e-mailmarketeers besteden het grootste gedeelte van hun tijd aan het bedenken van campagnes, de analyse van resultaten en doelgroepselecties. Onder bureaus geeft zelfs 95 procent van de respondenten aan zich bezig te houden met het bedenken van campagnes.

Samen met conversies is de zogenoemde Confirmed Open Rate (COR) de belangrijkste KPI onder de ondervraagde e-mailmarketeers. Daarna volgen de Click-through Rate (CTR) met 55 procent en Click-to-open rate (CTO) met 53 procent.

Onder E-mail Service Providers is de top 4 net iets anders. Daar staan de COR, CTR, Conversies en Customer Lifetime Value allen op een gedeelde eerste plek met 50 procent. Bijna 60 procent van alle respondenten geeft aan benchmarks te gebruiken om succes op basis van deze KPI’s te bepalen.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond