Deel dit artikel
-

Emerce B2B Digital: ‘Geschenkenmarkt wordt duurzaam’

“We kijken voorlopig niet verder dan Europa”. Dat zegt marketing manager Vincent de Wit van Maxilia in de videocollectie Emerce B2B Digital die vandaag live gaat. ‘Relatiegeschenken leveren aan de Amerikaanse markt vanuit Europa lijkt ons nog lastig.”

Maxilia is één van de grootste distributeurs van de branche. Het bedrijf levert bedrukte promotieartikelen en relatiegeschenken aan bedrijven, in meerdere Europese landen, onder meer in Italie, Duitsland en Frankrijk. Echter zonder te investeren in fysieke vestigingen.

De markt voor relatiegeschenken is aan het veranderen, contateert De Wit. Er wordt meer waarde gehecht aan een product met een verhaal of een product dat duurzaam vervaardigd is.

Het bedrijf wil voortouw nemen met de ontwikkeling van duurzame artilen. Om die reden is de Max Responsibility Score ontwikkeld. Een eigen initiatief om de sociale en duurzame waarde van alle producten langs dezelfde schaal te leggen. De score houdt rekening met materiaal, duurzaamheid en certificaten, maar ook met het transport en de werkomstandigheden in de fabriek. “Een hele puzzel om in kaart te brengen, maar het is een eerlijke manier om bewuste keuzes te maken.”

Op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid wil Maxilia verder door ontwikkelen. “We hebben een hoop te vieren dit jaar: we zijn 15 jaar actief en lanceren een nieuwe huisstijl.”

Maar het is ook een mooi moment van bezinning. Doorgroeien naar nog meer markten moet vanuit de duurzame missie.

Zet een roadmap uit, adviseert De Wit aan ondernemers die de internationele markt op gaan. Anticipeer op obstakels. Haal je personeel uit het land zelf. Neem mensen aan die de markt begrijpen.

Het gesprek van Vincent de Wit is na registratie gratis te bekijken. Zie voor het volledige video-overzicht deze link.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond