Emerce B2B Digital: hoe Maxilia de grens overstak

Maxilia (relatiegeschenken) is in de afgelopen jaren meerdere keren de grens over gegaan. Letterlijk: uitbreiden naar andere markten binnen Europa. Figuurlijk: niet alles gaat zoals je verwacht. Wat kun je leren van andere culturen en markten? Een gesprek over hoofdbrekens, uitdagingen, onverwachte effecten én de learnings met Vincent de Wit van Maxilia hoor je in de aanstaande videocollectie B2B Digital.
Bijna alles kan in het huidige B2B e-commercelandschap. Omnichannel marketing is heel normaal, verregaande personalisatie helpt bij haarscherpe targeting, kunstmatige intelligence en machine learning zijn geen nieuws meer en bijna de hele klantreis vindt online plaats.
Hoe benut je als B2B-verkoper de trends en kansen van 2022 optimaal? Hoe ga je mee in de digitale transformatie en maak je je business volledig futureproof?
Volg de videocollectie op het gebied van B2B Digital en e-commerce.
Digitale tools en lange termijn partnerships met regionale aannemers vormen de basis voor de spectaculaire groei van kozijnshop.nl, dat levert aan zowel particulieren als zakelijke klanten.
B2B-marketing is een vak apart, maar wordt in de praktijk nog te vaak aangevlogen met een B2C-aanpak. Voor bedrijven levert dit niet de maximale potentie op van wat marketingwise mogelijk is. Hoewel in beide gevallen het om mensen gaat, is de B2B-doelgroep specifiek, klein, veeleisender en zijn de overwegingen die deze doelgroep maakt en hoe ze tot een keuze komen heel anders dan binnen B2C. Hoe het wel kan hoor je van n Dyon Metselaar van Leadscope.
Het digitale tijdperk , waarbij van alles online wordt doorgemeten , bevat voor veel B2B-bedrijven altijd nog een blinde vlek: de offline conversie naar aanleiding van een Google AdWords-campagne. Oftewel: al het klantcontact via de telefoon. Wil je als bedrijf groeien, dan heb je de juiste inzichten of data nodig. Niet alleen van online, maar ook offline.
Toch is dat binnen B2B nog vaak niet het geval als het gaat om de telefonische contactmomenten, terwijl de hoge volumes, de klantcontactmomenten en dergelijke zich er juist voor lenen. Daarnaast blijkt telefonie een fors aandeel in de ROAS te vertegenwoordigen. Eigenlijk weet je door de inzet en analyse van Google AdWords veel, maar ontbreekt het deel dat buiten de website om converteert. Tamer Saglambilek en Kay Volleberg van AdCalls en Happy Horizon praten je bij over de laatste trends op het gebied van call tracking.
Personalisatie is niet meer weg te denken uit de moderne e-commerce. Geavanceerde, datagedreven technologieën en werkwijzen maken het makkelijker dan ooit om de klant te bereiken en bedienen waar, wanneer en hoe hij dat wil. Het personaliseren van je zakelijke online shop klinkt misschien lastig, maar door de inhoud af te stemmen op de behoeften en het gedrag van de klant verbeter je de customer experience en vergroot je de kans op meer conversie. Maar hoe zet je personalisatie effectief in? Wat zijn de valkuilen? Kijk en luister naar Werner Duimel en Okko Huisman (resp. Koninklijke Paardekooper en CloudSuite).
De videocollectie staat vanaf 29 september online en is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond