Deel dit artikel
-

Emerce B2B Digital: Kozijnen online op maat geleverd

Ze hadden niks met kozijnen, maar inmiddels hebben ze samen met timmerfabriek Webo kozijnshop.nl, dat levert aan zowel particulieren als zakelijke klanten. Het streven: het hele offerteproces zoveel mogelijk automatiseren. Bart Voortman en Jan Hendrik Pouw waren dit voorjaar al eens op Emerce B2B Digital in Maarssen, nu vertellen ze hun verhaal bij de videocollectie B2B Digital.

Digitale tools en lange termijn partnerships met regionale aannemers vormen de basis voor de spectaculaire groei van kozijnshop.nl, dat in vijf jaar een omzet van vijf miljoen euro heeft gerealiseerd.

Twintigers Bart Voortman en Jan Hendrik Pouw richtten Kozijnshop.nl op toen ze nog op school zaten. Als 14-jarigen veegden ze elke zaterdag de werkplaats aan bij kozijnenfabrikant Webo in Rijssen. Later mochten ze op zaterdagen helpen offertes te maken voor klanten.

Het duo verbaasde zich erover dat alles met een liniaal werd ingemeten. Voortman vond op internet een programma waarmee dat inmeten digitaal kan. De webwinkel zorgt ervoor dat een order van een klant wordt omgezet naar een productietekening waarmee de mensen in de fabriek aan de slag kunnen. Klanten kunnen de maten, de gewenste kleur en het beslag aangeven. Binnen een minuut volgt dan de offerte. Ook kunnen klanten een aannemer selecteren.

Na kozijnen kunnen inmiddels ook prefab binnenwanden via internet worden besteld in Rijssen.

De twee ondernemers laten de exclusieve samenwerking met timmerfabriek niet graag los. De kozijnen voldoen aan de FSC, PEFC en Komo keurmerken en worden geleverd onder de SGT garantie. “We denken wel aan samenwerking met derden, maar we willen grip hebben op de kwaliteit.”

De presentatie Hoe de twintigers achter Kozijnshop.nl in twee jaar tijd een omzet van 5 miljoen bereikten is na registratie gratis te bekijken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond