Deel dit artikel
-

Emerce Conversion: voor DELA is de telefoon het belangrijkste marketingmiddel

Als het over uitvaarten gaat heeft de consument het liefst persoonlijk contact. Bij uitvaartbedrijf DELA pakt 79 procent nog gewoon de telefoon, tegenover 21 die reageert via webformulieren. Maar waarom dat nou was, dat wisten ze bij DELTA lange tijd niet.

Een zwarte doos, zo omschrijft Marjolein Neervoort van DELA de telefonische contacten die DELA geruime tijd afhandelde. Samen met AdCalls werd meer inzicht verkregen in de voorkeuren van klanten.

Uitvaart is van oudsher een traditionele sector, waar emotie en persoonlijk contact de boventoon voert. 56 procent van de oproepen komt voort uit offline activiteiten zoals advertentiecampagnes, brochures en advertorials. Een brochure verdwijnt in de lade en wordt er weer uitgehaald wanneer de nood aan de man is.

Meer inzicht in de telefonische contactmomenten rondom een uitvaart via call-tracking heeft DELA veel nieuws opgeleverd. Zo bleek dat 38 procent interesse had in een uitvaart zonder verzekering. Verder kan door het toegenomen inzicht het marketingbudget zuiniger worden ingezet.

De presentatie Inzicht in de telefonische contactmomenten rondom een uitvaart via call-tracking is na registratie gratis te bekijken. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond